2022年07月29日~2022年08月10日
2022/7/29(金)より8/10(水)まで、4人展「イン/タンジブル」
工業的な金属や自然界で形成された塵など、
創作活動において素材は技法同様に大切な要素であり、
硬さ、柔らかさ、滑らかさ、粗さ、濁りや色彩の豊かさなど、
本展では、
●スタジオ ディアナ/Studio Deanna
銅を用いた革新的な手法によるワイヤー彫刻を制作。
様々なかぎ針編みのテクニックを駆使した作品は、
●トマ ジラン/Thomas Gillant
油絵の下地として金属、
最新シリーズでは、
●ザカライアス ミッシェル/Michelle Zacharias
塵の粒子から作った独自の顔料を用いた平面作品を制作。
気流によって分散・沈降する自然の粒子と人工的に作られた粒子。
ボーダーレスな地質学的つながりと地球規模の人間の活動を例示するような表現を模索します。
●Yuko Kamei/亀井 佑子
科学的原理とそれらの実生活上の働きの間についての関心から生ま
「ナチュラル・オカレンス」シリーズは、火山の地表面の写真と、
–
In this exhibition, the four artists present artwork in which the materials play key roles in conveying their artistic visions.
Studio Deanna works with copper in an innovative way to build wire sculptures. Using various crochet techniques, she imagines possible models of water or fabric that flow while still holding the surface tension of a solid.
Thomas Gillant also works with metal, especially aluminum, as a ground base for oil painting. In his latest series, he experiments with optical effects and the depth of field on a smooth, flat surface.
Michelle Zacharias also creates paintings but she uses dust particles to create natural pigments. Dust contains natural and artificial particles that are dispersed and sedimented by air currents, exemplifying borderless geological connections and the Anthropocene effect of global human activities.
Yuko Kamei’s artwork derives from her interests in the space between scientific principles and their workings in real life. Her “Natural Occurence” series combines photographs of volcanic ground surfaces and drawings inspired by these principles that underlie these natural chemical processes.