ABOUT
6月10日より、東京藝大博士課程に在学中の米国出身陶芸作家であるマギー・コノリーの個展『Systems(制度)』がスタートしました。
「ミクロとマクロ」、「東と西」、「内側と外側」、盛衰と腐敗」・・・正反対のイメージにある連続性をテーマとして、長年取り組んできた器や花器などの陶芸作品に加え、今回は新たに手のひらや唇、息吹などで描く平面作品にも挑戦しています。
器は、中国宋時代の「五大窯」の一つ、河南省の鈞窯で制作した新シリーズ。外側は渋く地味でありながら、内側に美しい結晶構造が隠されている『晶洞石』をイメージした作品が揃います。
相反するイメージが溶け合いながら築かれる独自の世界観を、どうぞお楽しみください。
芸術家からのメッセージ
I have lived in Asia for eight years, first China, now Japan. The longer I stay here, the more the barriers between East and West disappear and melt into one another. I attempt to create seemingly impossible connection in my drawings, that exist in a white purgatory without scale or relational context, but are made from marks with my fingers, palms, breath, lips, breasts and blood, creating images that are reminiscent of mitosis and nebulae, growth and decay, east and west, inside and outside, because they are just two different points on the same continuum that loops back on itself ad infinitum.
SOLO EXHIBITIONS
1985 Born in Doubyuke, Iowa, USA